💠 امام رضا / حضرت مهدی 💠
🌼ــــــــــــــــــــ🌼
حسن بن محبوب گوید: امام رضا علیه السّلام به من ... در باره صاحب الامر فرمود:
➖ پدر و مادرم فداى او باد
همنام جدّم و شبیه من
و شبیه موسى بن عمران است
و بر او گریبان و طوق‌هاى نور است که از شعاع نور قدس پرتو گرفته است
و هنگام فقدان «ماء معین» بسیارى از زنان و مردان مؤمن، دلسوخته و متأسّف و اندوهناک خواهند بود،
گویا آنها را در ناامیدترین حالتشان مى‌بینم که ندا مى‌شوند به ندایى که از دور همان گونه شنیده مى شود که از نزدیک:
👈 او رحمتى بر مؤمنان و عذابى بر کافران است.
ــــــــــــــــــــ
📌 عن الحسن بن محبوب عن أبی الحسن علی بن موسی الرضا ع
قال لی ( فی صاحب الامر )
➖ بأبی وأمی سمی جدی وشبیهی وشبیه موسی بن عمران
علیه جیوب النور یتوقد من شعاع ضیاء القدس
یحزن لموته أهل الأرض والسماء کم من حری مؤمنة وکم من مؤمن متأسف حران حزین
عندفقدان الماء المعین
کأنی بهم آیس ماکانوا قدنودوا نداء یسمع من بعد کمایسمع من قرب
👈 یکون رحمة علی المؤمنین وعذابا علی الکافرین.
ــــــــــ
📚 کمال الدین و تمام النعمه ج۲ ص۶۰
ــــــــــــــــــــ